0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    جمع‌آوری و کاشت ۱۴ گونه دارویی جدید در استان اردبیل

    به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین کربلایی خیاوی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمع‌آوری و کاشت ۱۴ گونه دارویی جدید از عرصه‌های طبیعی استان شامل اراضی مرتعی و جنگلی در کلکسیون گیاهان دارویی شمال‌غرب کشور واقع در ایستگاه تحقیقاتی سامیان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل انجام شد.

    وی با افزایش گونه‌های کلکسیون گیاهان دارویی به ۲۱۵ گونه طی سال‌جاری افزود: تلاش می‌شود تا پایان امسال نیز تعداد گونه‌های جمع‌آوری شده به بیش از ۲۳۰ گونه برسد.

    مجری طرح احیاء و توسعه کلکسیون گیاهان دارویی شمال‌غرب بیان کرد: مراتع سبلان یکی از شاخص‌ترین مراتع ایران محسوب می‌شوند که در شمال غربی استان اردبیل واقع شده است. این منطقه با وجود غالب بودن اقلیم نیمه خشک سرد تا نیمه مرطوب و شرایط اکولوژیکی متنوع از تنوع و غنای بسیار بالایی از فلور گیاهان دارویی برخوردار است.

    وجود ۴۶۰ گونه گیاه دارویی در استان اردبیل

    کربلایی خیاوی تصریح کرد: تعداد گونه‌های گیاهی ایران در حدود ۸۰۰۰ گونه است که بیش از ۲۳۰۰ گونه از این گونه‌ها دارای خواص دارویی، عطری، ادویه‌ای و آرایشی - بهداشتی هستند و از این تعداد نیز حدود ۴۶۰ گونه در عرصه طبیعی شامل جنگلی و مرتعی استان اردبیل پراکنش دارند.

    وی گفت: ایجاد بانک جامع از گیاهان بومی و سازگار، استفاده از گیاهان دارویی برای برنامه‌های تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی، جلوگیری از برداشت غیراصولی گیاهان دارویی از عرصه‌های طبیعی، بررسی میزان و ترکیبات مواد مؤثره گیاهان دارویی، روش‌های نوین تکثیر و زادآوری، جذب توریست و بازدیدکننده‌های مختلف، افزایش سطح دانش عمومی شهروندان در زمینه گیاهان دارویی و ارتقای دانش و سرمایه فکری در زمینه کاشت، داشت و بهره‌برداری از گیاهان دارویی در استان، از مهم‌ترین اهداف تشکیل کلکسیون گیاهان دارویی و معطر در این پایگاه تحقیقاتی است.

    رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار کرد: طرح احیاء و توسعه کلکسیون گیاهان دارویی شمال‌غرب کشور با همکاری ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سطح ۱.۴ هکتار با جمع‌آوری نمونه‌های گیاهی از گونه‌های انحصاری، بومی و غیربومی گیاهان دارویی شمال‌غرب کشور توسط محققان و کارشناسان بخش تحقیقات جنگل‌ها و مراتع مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در پایگاه تحقیقاتی سامیان اردبیل اجرا شده است.

    انتهای پیام/

    انصراف از نظر
    نظرات
    1402/10/10 16:48
    asdas

    asdasda

    دسته بندی ها
    کالای دیجیتال
    تخفیفات ویژه
    مانیتور
    سایر2
    گروه تست
    لپ تاپ
    نرم افزار
    پوشاک
    دانلود
    کتاب
    جواهرات
    بازگشت به بالا